RSS

Proiect de primăvară în familie

14 Feb

 

 

Experienţă muzeală

Perioada: 23-24 februarie 2013

Locație: Muzeul Național Filatelic

Adresă: Calea Victoriei nr. 12, sector 3, București

 

 

 

“Mesageri ai primăverii”

 

 

  1. Prezentarea proiectului

 

Pornind de la povestea mărţisorului, Romfilatelia împreună cu Muzeul Național Filatelic îsi propun să apropie micile generaţii către ceea ce transmite un muzeu, prin interactivitate, jocuri non-formale, atelier si mult zambet.

 

  1. Nevoia identificată

 

Relaţia dintre un muzeu si un copil este cu totul specială. Aceia care trec pragul muzeului intră într-un alt univers, în care au posibilitatea să se dezvolte personal, să se recreeze şi să se distreze, să deruleze activităţi cu totul deosebite de cele obisnuite.

Viaţa lor este modificată de experienţele muzeale, cel puţin în acele momente de interacţiune directă. Muzeul, la rândul său, depinde de noi. Fără noi, muzeul ar fi o organizaţie fără viaţa, ar fi un seif plin de cunostinte uitate de vreme. Nevoia de cunoastere apare astfel din prisma ambelor tabere: noi, vizitatorii si muzeul.

Datorita noilor generatii care traiesc intr-un ritm atat de alert se nasc alte asteptari, mai dinamice, diferite dar nu neaparat de bun augur. Astfel, ne asteptam sa gasim un loc relaxant, interesant, prin care noile generatii sa invete plecand cu bucuria unor noi descoperiri, informatii, cu o dorinta mai mare de cunoastere.

 

  1. Scop

 

Plecand de la premiza ca muzeul este loc de plimbare, un spaţiu de joacă, o oglindă a creativităţii, scopul proiectului este de a reface legatura intre noile generatii si experienta muzeala. Se doreste acumularea de noi informatii, pasiunea de a vizita si de a fi creativ prin implicarea directa in activitatile muzeului.

 

  1. Obiective proiect

 

  • Sa ii apropiem pe cei mici de lumea muzeala;
  • Sa aducem cunostinte noi in randul copiilor intr-un mod interactiv;
  • Sa cream noi pasiuni in randul parintilor si copiilor;
  • Sa dezvoltam noi metode de comunicare, interactive si constructive;
  • Sa ne folosim de jocuri pentru a construi o alta forma de invatamant.

 

 

 

  1. Beneficiari

 

Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt copii cu varste cuprinse intre 3-10 ani si adultii insotitori, alaturi de muzeu. Beneficiaul indirect este societatea.

 

  1. Plan de activităţi

 

Ziua I – II – Sambata si Duminica, 23 – 24 Februarie 2013

Seriile se deruleaza  din ora in ora, incepand cu ora  09.00.am., ultima intrare se face la

orele 16.00.pm.

Fiecare serie va avea un numar maxim de 20 copii care pot fi insotiti de un numar maxim de 2 adulti.

Numar total copii: 320 copii pentru cele 2 zile de activitate.

 

Plan activitate serie:

 

09.00. – 09.10.: Acomodare, garderoba, incasare bilete

09.10. – 09.15: Prezentare muzeu + program.

09.15. – 09.20: Video – povestea martisorului + povestea timbrului

09.20. – 09.30: Camera 2: Joc educatie non formala

 

Mesajul intrerupt

 

Este important sa transmitem un mesaj corect si complet, nu? Jocul de azi o sa faca aceasta sarcina aparent usoara putin mai interesanta. Totul decurge astfel:

 

Un grup de 40 de persoane (20 copii + 20 parinti) se imparte in doua siruri paralele, asezate la o distanta de un metru intre ele. Ambele siruri pornesc cu un copil urmat de un adult si tot asa. Se vor folosi doua propozitii a cate trei cuvinte care trebuiesc transmise catre copiii care incep cele doua siruri paralele. Acestia, la randul lor, transmit mesajul mai departe persoanei de langa (adultul insotitor) pana ajunge la ultima persoana. In tot acest timp, organizatorii vor crea o atmosfera disturbanta pentru jucatori: prin cantece, zgomote, dans, facand tot posibilul ca mesajul sa nu fie receptionat corect. Dupa ce mesajul ajunge la ultimul adult jocul se intrerupe si se constata daca mesajul a fost corect receptionat.

 

Scopul    jocului    este    transmiterea    unui    mesaj    corect    de    la    emitator    la    receptor prin ignorarea factorilor exterior.

 

Concluzii

 

09.30 – 09.40. Prezentare camera 3 – distribuire plicuri si timbre + prezentare camera si atelier

 

09.40 – 09.55 Camera 3 – Faurirea martisorului si expedierea sa.

 

 

  1. Rezultate produse de proiect

 

Rezultatele  aşteptate  se  vor  putea  cuantifica   în  acumularea  de  cunostinte educativ-culturale dar si creative, realizarea unui proiect privind educatia muzeala.

Anunțuri
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: