RSS

Ultima temă – mate clasa a II-a

18 Iun

Pentru că astăzi câțiva dintre drăgălași au avut tabletele și întâmplător la sediul after- ului e conexiune bună la internet, ce credeți că s-au gândit?

Ce ar fi să postăm rezolvarea ultimei cerințe din tema pentru mâine?

Zis și făcut… Numai că, la toate cele 3 tablete am avut o problemă de redactare – se bloca scrierea…

Așa că, pentru a nu-i dezamăgi, vă scriu eu rezolvarea exercițiului:

Completează șirul:

a, 2a, 5a, ….a, ….a, 26a

Soluție:

1 se repetă o dată, se adaugă 1 = 2 ( a)

2 ( de două ori) +1(a) = 5    (a)

Continuăm logica:

3 +3+3 +1 = 10a

4 + 4 + 4 + 4 +1= 17a

5 + 5 + 5+ 5+ 5 + 1 = 26 a ( verificare)

 

 

 
2 comentarii

Scris de pe 18/06/2013 în Matematica

 

2 responses to “Ultima temă – mate clasa a II-a

  1. flo76bit

    19/06/2013 at 4:09 pm

    Interesant exerciţiul, promit să-mi iau temele de la Livius. Mulţumesc

     
  2. Miranda

    20/06/2013 at 8:56 am

    Multumim! Eu nu am stiut sa rezolv exercitiul… Dar adultii din casa au gasit si alta varianta de rezolvare: la fiecare numar din sir de aduna cate un numar impar (in ordine): 1+ 1 = 2 a; 2 + 3 = 5 a; 5 + 5 = 10a; 10 + 7 = 17a; 17 + 9 = 26 a
    Foarte interesant!

     

Lasă un răspuns

 
