RSS

Ce-ți doresc ei, ție, dragă Românie?

01 Dec

Pentru că în ultima vreme s-au activat ceva mai mulți elevi dragi mie, mă gândeam ca astăzi, să vă invit să răspundeți cât mai sincer cu putință la 2 întrebări:

1. Ce înseamnă România pentru tine, micule român de 8/9ani?

2. Ce crezi că înseamnă România pentru părinții tăi? – chiar te invit să-i întrebi

Dacă ați fost astăzi la paradă, puteți trimite d-nei Rădulescu pozele pentru a ne bucura împreună

images

 

De la Brânduşa, o fotografie de la Marea Neagră românească 🙂Brandusa 1 Dec

 

13 răspunsuri la „Ce-ți doresc ei, ție, dragă Românie?

  1. flo76bit

    01/12/2013 at 4:10 pm

    Eu în acest sfârșit de săptămână am plecat cu părinții și bunicii în Dobrogea, într-un circuit ecumenic pentru a vizita mai multe mănăstiri, cu ocazia sărbătoririi Sfântului Apostol Andrei, patronul spiritual al României. Pe drum, mama m-a indemnat să citesc câteva povestiri istorice de Petru Demetru Popescu pentru a înțelege semnificația Zilei de 1 Decembrie. Am aflat de eroi din Primul Război Mondial din anii 1917-1918: Măriuca, Grenadierul, Ecaterina Teodoroiu, care s-au jertfit (și-au dat viața sau s-au mutilat) pentru libertatea nostră, din dragoste pentru țara în care trăim, La 1 Decembrie 1918, Regele Ferdinand și Regina Maria, conducătorii de la acea vreme, au unit Țările Române, înfăptuind România Mare, visul românilor dintotdeauna. La sfârșitul călătoriei am mers cu steagul fluturând în mână prin Constanța, mândră și am făcut fotografii la Statuia Reginei Elisabeta, prima Regină a României. La Mulți Ani, Români, astăzi este ziua noastră ! Brândușa

     
    • d-na Psatta

      01/12/2013 at 4:37 pm

      Minunat, dragă Brândușa. Acum încearcă singurică să dai răspunsul la prima întrebare.
      Aștept cu nerăbdare.

       
  2. flo76bit

    01/12/2013 at 4:56 pm

    Pentru mine, România înseamnă viața mea (țara în care m-am născut, în care trăiesc, unde cresc, învăț, prin care călătoresc și încerc să o descopăr de fiecare data și e țara cu care mă mândresc)

     
  3. flo76bit

    01/12/2013 at 6:33 pm

    Cu această ocazie eu am rezolvat din culegerea galbenă de la Editura Nomina ex nr 3/pag 30
    Sarbătoarea de 1 Decembrie
    Astăzi am aflat ca-i ziua Romaniei, 1 Decembrie.
    Atunci se zice că s-ar fi unit Țările Române.
    Noi sărbătorim cu mare bucurie această zi.
    N-oi ști eu prea multă istorie, dar m-am dus la defilare.
    Părinții mi-au cumpărat steguleț, ie și flori.
    Bunicul ne-a adus un tricolor.
    Lume multă s-a adunat la Arcul de Triumf.
    Regimente de soldați români: tanchinști, vânători de munte, grăniceri, aviatori, marinari, scafandri, jandarmi sau politiști călare, toti au defilat întampinati și aplaudati de oamenii veniti sa-i vadă.

     
    • d-na Psatta

      02/12/2013 at 5:15 pm

      Brandusa, esti un pui de român de toată isprava.
      Felicitări!

       
  4. Ana

    01/12/2013 at 6:50 pm

    Pentru mine Romania inseamna locul in care m-am nascut si in care traiesc. Si de fiecare data cand plec in alta tara abia astept sa ma intorc acasa, cu premii pentru Romania. Pentru mami Romania inseamna radacinile ei, pentru tati Romania inseamna acasa. Pentru Sara, sora mea mai mica, Romania inseamna joaca 🙂 ( asa a zis ea ).

     
    • d-na Psatta

      02/12/2013 at 5:17 pm

      Dragi mei – România poate să se mândrească cu voi toți!

       
  5. clara

    01/12/2013 at 9:32 pm

    Desi nu m-am nascut in Romania, ea este tara mea, unde invat si unde vreau sa cresc
    Parinti mei spun ca pentru ei Romania inseamna acasa, pentru ca dupa multi ani petrecuti in alta tara au ales Romania

     
    • d-na Psatta

      02/12/2013 at 5:20 pm

      Mă bucur să constat că micii patrioți sunt lângă mine.

       
  6. Bianca

    01/12/2013 at 9:53 pm

    Pentru mine Romania este un sentiment de mandrie. EU sunt foarte mandra de tara in care m-am nascut. Pentru parintii mei Romania inseamna tara in care s-au nascut,au crescut si traiesc. Romania inseamna acasa,este o tara foarte frumoasa cu locuri minunate.
    LA MULTI ANI ROMANIA!

     
    • d-na Psatta

      02/12/2013 at 5:18 pm

      Dacă România ar fi o ființă, ți-ar răspunde că ești o româncuță adevărată.

       
  7. dragomir ilona

    03/12/2013 at 10:17 pm

    Pentru mine Romania reprezinta tara in care m-am nascut si traiesc.O tara cu peisaje care merita cu adevarat sa le admiri si multe roade bogate.Romania este o patrie cu care sa te mandresti!!!
    Pentru tati Romania inseamna limba,legea romaneasca,familia si locul unde a copilarit. Pentru sora mea mai mare Romania inseamna „acasa”,locul unde ea se regaseste pe sine. Pentru mami Romania inseamna locul spre care priveste cu dragoste,ingaduinta si speranta,iar pentru Blue,pisica mea inseamna locul unde are cu cine sa se joace.
    Ilona

     
    • d-na Psatta

      04/12/2013 at 3:54 pm

      Minunate raspunsuri, îmi dau speranța că România va fi în curând așa cum sunt copiii noștri: buni și deosebiți.
      Aceasta este România adevărată!

       

Lasă un răspuns

 
